Waarom Wij
- Home
- /
- Waarom wij
Onze lesmethode: bewezen effectief en uitdagend
Met onze jarenlange ervaring, sinds 2010 actief op het gebied van onderwijsondersteuning, hebben wij een uitgekiende methodiek ontwikkeld. Onze werkwijze bestaat uit verschillende fasen met elk een eigen moeilijkheidsgraad:
1) We beginnen met uitgebreide uitleg van de theorie. Dit doen wij op een zeer laagdrempelige manier. De theorie van de verschillende onderdelen van rekenen, begrijpend lezen en spelling dient uw kind over te schrijven én te leren.
2) De volgende fase is dat uw kind aan de slag gaat met makkelijke sommen of teksten om de opgedane kennis in de praktijk te brengen. Het doel is om uw kind te laten wennen aan de (nieuwe) theorie.
3) Daarna volgt een pittige fase met moeilijke sommen of teksten. Voor rekenen volgt nog een extra lastige fase, namelijk de opgedane kennis toepassen bij verhaalsommen.
Deze pedagogisch en didactisch verantwoorde methode zorgt ervoor dat uw kind groeit en het zelfvertrouwen toeneemt. We toetsen de kennis van uw kind en herhalen de uitleg geregeld. Uw kind gaat aan de slag met relevante oefenmateriaal. De oefenopgaven worden klassikaal besproken om het leereffect te vergroten. Uw kind krijgt tijdens de bespreking tips, tricks en ezelsbruggetjes hoe hij/zij een specifieke vraag het beste kan benaderen. Op deze wijze maken wij al jaren het verschil.
Wanneer wij zien dat uw kind de stof goed onder de knie heeft, dan wordt uw kind nog meer uitgedaagd. Dit motiveert om nieuwe theorie te leren. Zo laten wij leerlingen in groep 6 kennismaken met lastige onderdelen van breuken en procenten, terwijl dit normaal gesproken pas in groep 7 aan bod komt. Deze manier van werken wordt als positief ervaren. Het zelfvertrouwen en intelligentievermogen groeien zienderogen. Op deze manier ontwikkelt uw kind een voorsprong op zijn/haar klasgenoten. Hij/zij snapt vervolgens niet alleen de uitleg op school veel beter en sneller, inhoudelijk weten zij ook meer dan de rest.
De feedback die wij geregeld van ouders krijgen, is dat zij en de leraren aangenaam verrast worden door de snelle ontwikkeling die de leerlingen doormaken. Dat leerlingen meerdere niveaus groeien, bijvoorbeeld van BASIS naar MAVO of van MAVO naar HAVO/ VWO, is eerder regel dan uitzondering. Voorwaarde is wel dat er wordt voldaan aan de drie-eenheid: de docent, het kind en de ouder(s) vullen hun eigen rol en verantwoordelijkheid goed in. Samen met onze uitgekiende methodiek is dit een garantie voor een succesvolle schoolcarrière. Ervaart u onze lesmethode vrijblijvend door een proefles te nemen.
Waarom wij
- Uitstekende recensies van onze leerlingen en hun ouders.
- Niet alleen betaalbaar, maar ook geen contractuele verplichtingen. Wel zo prettig!
- Een resultaatgedreven team.
- Universitair geschoolde docenten met jarenlange ervaring.
- Daagt uw kind uit om het beste uit zichzelf te halen, doordat het niveau bij ons hoger ligt dan op school.
- Heeft de denkwijze van uw kind snel door.
- Maatwerk op basis van de behoefte van uw kind.
Zichtbare resultaten
Laagdrempelige uitleg